Rekabet, iş dünyasında doğal bir düzendir, özellikle de endişelenmeniz gereken tek şeyin yalnızca yerel rakiplerinizin olmadığı e-ticaret dünyasında.
Müşteriler seçeneklerden bunalmış durumdalar ve bir ürünü veya markayı diğerinden farklı kılan şeyi çabucak anlamak istiyorlar. Kendinizi ve ürünlerinizi konumlandırmanın doğru yolunu bulmak, öne çıkmakla uyum sağlamak arasındaki fark anlamına gelebilir.
Bu nedenle, tüm girişimcilerin marka bilinci oluşturma ve pazarlama kararlarınıza rehberlik edecek Benzersiz Satış Teklifi (USP) kavramını anlayabilmesi çok önemlidir.
Daha yaygın bir şekilde USP olarak adlandırılan Benzersiz Satış Teklifi, işletmenizin tüm bu rekabete rağmen parlamasını ve büyümesini sağlayabilir. Pazarınızdaki diğer işletmelerle kıyasladığınızda işletmenizi öne çıkaran özel bir avantajdır.
Kararlı ve kasıtlı bir USP oluşturmak, pazarlama stratejinize odaklanmanıza yardımcı olur ve mesajlaşmayı, markalaşmayı, metin yazarlığını ve diğer pazarlama kararlarını etkiler. İşletmenizin USP anlayışı, potansiyel bir müşteri markanızla karşılaştığında şu soruya çok hızlı bir şekilde yanıt vermelidir:
"Sizi bu rekabette farklı kılan nedir?"
Kendi USP’mi Nasıl Oluşturabilirim?
USP'nizin ne olduğuna dair kabaca bir fikriniz olduğunda, bunu bir konumlandırma ifadesi olarak ifade etmek yardımcı olabilir. USP’niz örnek vermek gerekirse böyle gözükecektir:
[MARKANIZ], [HEDEF PAZAR] için [DEĞER ÖNERİSİ] ve [ÜRÜN / HİZMET] sunar.
[ALTERNATİF] 'in aksine, biz [ANAHTAR FARKLILIK] sunuyoruz.
Bu tam olarak web sitenizde reklamını yaptığınız şey olmayacaktır, ancak oluşturduğunuz USP, hedef kitlesini ve vurgulanmaya değer olabilecek belirli farklılaştırıcıları netleştirmenize yardımcı olacaktır.
USP güçlü yönlerinizi ön plana çıkarabilmek için markanızı veya ürününüzü müşterileriniz için benzersiz bir şekilde değerli kılan şeylere dayanmalıdır. "Benzersiz" olmak nadiren tek başına güçlü bir USP'dir. Hedef kitlenizin ilgilendiği bazı yönleri ayırt etmelisiniz, aksi takdirde mesajınız etkili olmayacaktır.
USP, ana sayfanızdaki ikna edici ve süslü bir metin satırı değildir. İşin sonunda, ürünlerinizi ve hatta tüm işinizi dünyanın geri kalanına göre nasıl konumlandırdığınızdır.
Ürünlerinizi satmanın bir düzine yolu olabilir, ancak USP, markanızı müşterilerinizin neye önem verdiğine ve rakiplerinizin neye sahip olmadığına göre en iyi şekilde konumlandıran büyük bir fikirdir.
Yorum yapın