Instagram Hikayeleri, Instagram'ı kullanma şeklimizi değiştirerek onu bir çevrimiçi fotoğraf albümünden daha fazlasına dönüştürdü.
Instagram Hikayeleri, şirketinizin en kararlı takipçilerini etkileşimde tutmasına yardımcı olurken aynı zamanda yeni kitlelerin içeriğinizi keşfetmesine sebep olabilir. Bu kısa yazıda, Instagram hikayelerini pazarlama stratejinizde nasıl kullanacağınızı göstereceğiz.
Hikayeler, mobil uygulamalar için artık günümüzde ideal olan kısa ve eğlenceli bir stildir. Markaların, Instagram istatistiklerinin sitede en çok izlenen hikayelerin üçte birini oluşturduğunu ortaya koymasıyla, bu alanda ne kadar reklam verildiği gözler önüne serildi.
Basitçe söylemek gerekirse, Instagram Hikayeleri oluşturmak ve okumak eğlencelidir ve sahip oldukları kısa ömürlü format, riskleri azaltır ve tüm deneyimi daha az resmi hale getirir. Markalar, "tek kullanımlık" bir formatla gelen bu özgünlükten yararlanabilirler.
Ancak, hikayelerin sonsuza kadar sürmemesi, bu reklamların biraz düşünmeye ve öngörüye ihtiyaç duymadıkları anlamına gelmez. Markalar, Instagram Hikayelerine diğer içerik kanallarıyla aynı şekilde yaklaşmalıdır: ileri görüşlü bir şekilde.
Hikayelerin sınırlı bir ömrü olabilir, ancak profilinize sabitleyebileceğiniz hikayeler, Öne Çıkanlar sekmesinde korunabilirler.
Bu Öne Çıkanlar, belirli konular ve başlıklar altında anlamlı şekillerde seçebileceğiniz başlıklardan oluşur.
Öne çıkanlar aşağıdakiler için kullanılabilir:
- Kullanıcı hesabınız için fragmanlar yapmak.
- Müşterilerinize gösteriş yapmak.
- Ürünün faydalarını göstermek.
- İçeriğiniz ve hesabınızla ilgili bir adımla doğrudan yeni Instagram takipçilerine hitap etmek ("Buradan başlayın" olarak etiketleyebilirsiniz).
- Bir satışı duyurmak
Instagram Analytics ile sonuçları analiz edin
Kişisel bir hesapla, hikayelerinizin nasıl performans gösterdiğini söylemek zor olabilir. Görüntülemeler (yukarı kaydırarak Hikayenizi kimin görüntülediğini görebilirsiniz) ve yanıtlar (bir izleyici Hikayeniz aracılığıyla size mesaj gönderdiğinde) dışında analiz etmek için elimizde çok bir veri olmayacaktır.
Ancak bir işletme hesabıyla, hikayelerinizden daha anlamlı bir geri bildirim döngüsü için çok çeşitli verilere erişebilirsiniz.
Gösterimler ve erişim gibi metrikleri ve aynı zamanda kaç kişinin tıkladığı, yanıtladığı veya geri döndüğü gibi hikayelerinizde gerçekleştirilen işlemleri görüntüleyebilirsiniz.
Instagram Analytics, işletme profilleriyle kullanılabilir.
En fazla etkileşimi nerede aldığınızı ve dikkatinizi nerede kaybettiğinizi anlamak için bu bilgiyi kullanın. Hikayeleriniz çok uzun veya çok kısaysa içeriğinizi zamanla daha iyi hale getirebilirsiniz.
Yorum yapın