Müşteri tabanınız bir bahçeye benzer. Müşterilerinizle ilgilendiğinizde hem onların aldığı değeri hem de firmanıza geri dönen değeri sık sık artırabilirsiniz. Örneğin, bir müşteri amiral gemisi ürününüzden çok fazla değer elde edebilir, ancak onu tekrar satın alarak veya tüm ürün yelpazenizden daha fazla ürün satın alarak, size daha da fazla katkıda bulunabilir.
Sadık tekrar tüketiciler işletmenize değer katar. Bir müşteri ikinci bir satın alım yaptığında, artık satın alma maliyetini ödemeniz gerekmez ve mağazanız benzer zevklere sahip başkalarına önerilmiş olur.
Ancak, bu tip müşterileri kazanmak kolay bir iş değildir. Yine de doğru alanlara yapılacak stratejik yatırımlarla bu fazlasıyla mümkündür. "Her şey" müşterilerinizi elde tutmayı etkileme yeteneğine sahip olsa da şirketlerin ilgilenmesi gereken üç temel kaldıraç vardır:
Ürün
Müşteriler, özel gereksinimlerine göre uyarlanmış ürünler ister. Ayrıca beklentilerine uyan veya aşan yüksek kaliteli ürünler ararlar. Müşterilerin bayıldığı çok satan bir ürün keşfederseniz, onu web sitenizde öne ve merkeze koymayı deneyin. Bu ürünü başlangıçta satın alan müşterilerin daha fazlası için geri dönme olasılığı daha yüksektir.
Müşteri memnuniyeti
Şaşırtıcı müşteri hizmetleri pahalı olmasa da beklenmedik ekstralar içermelidir. Bu, tüketicileriniz size ihtiyaç duyduğunda veya herhangi bir ürün için ücretsiz iade sağladığınızda uygun olmak kadar basit olabilir.
Pazarlama
Doğru pazarlama ile doğru zamanda doğru müşterileri hedeflemeniz gerekecek. Kazançlı e-posta kampanyaları, yaşam döngüsü pazarlaması, sadakat programları veya müşterilerin daha fazlası için geri gelmesini sağlayan yeni sürüm yapısı olası taktiklerdir. Özetleyecek olursak;
Ürününüz için pazar talebi olduğundan emin olun, ücretli pazarlama ile başlayın, blog gönderileri, videolar, sosyal medya, podcast'ler veya e-postalar aracılığıyla SEO ve içerik pazarlaması gibi organik pazarlama araçlarını kullanın ve web sitenizdeki trafiği daha fazlasına dönüştürün.
Harika pazarlama, yeni müşteriler edinmenize yardımcı olacaktır, ancak birçok işletmenin gözden kaçırdığı nokta olan, “müşteriyi elde tutmanın” eksik bileşenidir. Daha fazla müşteri edinmek için yola çıkmadan önce amacınızın sizden daha önce satın almış olan müşterilerle yeniden etkileşim kurmak olduğunu unutmayın. Bunun anahtarı ise özünde etkili ve iyi düşünülmüş bir pazarlama stratejisidir.
Yorum yapın