Ana sayfanız hem yeni hem de mevcut tüketicilere ihtiyaç duydukları şeyleri bulmak için işletmenizde gezinmelerinde yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu kodlanmış talimatlar koleksiyonu bunun yanı sıra markanız için bir tanıtım görevi görür.
Her yönüyle, tıpkı bir açılış sayfasında olduğu gibi, ana sayfanızın da amacı ürün satmak veya e-posta aboneleri toplamaktır. Temelde hedeflenen ise iyi bir ilk izlenim oluşturmak ve ana sayfanın amaçlanan eylemi teşvik etmeye katkıda bulunmasıdır.
Bir ana sayfa tasarlamanın tek ve kesin bir doğru yolu yoktur. Bununla birlikte ister ilk mağazanızı kuruyor ister web sitenizin bu kritik alanını yeniliyor olun, ana sayfanızı yukarıdan aşağıya doğru düzenlerken aklınızda bulundurmanız gereken bazı noktalar aşağıda verilmiştir.
Bir şirket için harika çalışan bir ana sayfa, başka bir şirket için çalışmayabilir.
Tasarım alternatiflerini düşünüyorsanız ve hangi yoldan gideceğinizden emin değilseniz, kararınızı yönlendirmenize yardımcı olması için aşağıdaki soruları göz önünde bulundurun:
- Ana sayfanızı bulmaları ne kadar kolaydı ve markalaşmış bir alan adınız var mı? Bir alan adı bulmanıza yardımcı olacak ücretsiz araçlar mevcuttur.
- Ziyaretçinin web sitesinde ne yapmasını umuyorsun? (Örneğin, bir satın alma işlemi yapmak, e-posta listenize kaydolmak, vb.)
- Bunu başarabilmelerini ne kadar kolay hale getiriyorsunuz?
- Hedefinize ulaşmak için kaç adım gerekiyor?
- Bir sonraki aşamaya geçmek için ne kadar bilgiye ihtiyaçları var?
- Atlayabileceğiniz adımlar var mı?
Ziyaretçiler sitenizde ortalama 10-20 saniye geçirecektir. Bu, tasarım açısından bakıldığında, kullanıcıların kendileri (ve işiniz için) için en uygun yolu hızla seçebilmeleri için gezinme akışını açık hale getirmeniz gerektiği anlamına gelir.
Ana sayfadan çıkarak veya geri düğmesine basarak "siteden ayrılmak”, bir ana sayfada karar vermekten kaçınma anlamına gelir. Bunu önlemek için sitenizin ilk hedefi, potansiyel müşterileri kalmaya ikna etmek olmalıdır.
Ana sayfanızı tasarlamak için tek bir optimal yöntem yoktur. Kullanıcı demografisi, marka bilinci oluşturma, ürün miktarı, pazarlama kanalları ve diğer faktörlerin tümü, kullanıcılarınızın davranışlarını çeşitli şekillerde etkileyebilir.
Bu nedenle, ana sayfanızı sürekli olarak devam eden bir çalışma olarak görmek, sitenizin etkisini ölçmek ve ürettiğiniz trafiğe ve gelire göre zaman içinde değişiklikler yapmak çok