Girişimcilik ve Karşılaştırma Yapmak


 

Girişimcilerin bağımsız olmaları ve sonuna kadar kendi yollarında yürümeleri gerekiyor. Buna rağmen, işletme sahiplerinden elde ettikleri başarıları liste halinde formüle etmeleri bekleniyor. Kendine güvenmekle bu kadar iç içe olan bir meslekte neden bir başkasının hayatını taklit etme konusunda bu kadar saplantılıyız?

Medyanın girişimcilere karşı olan bu sığ beklentisinden ötürü karşılaştırmadan kaçınma etrafında bir anti-trend oluşuyor. Sosyal medya paylaşımlarından görebileceğiniz üzere artık kendinizi asla başkası ile karşılaştırmamanız konusunda yoğun bir ısrar var.

Bu sizi şaşırtabilir, ama gerçekte bu görüşün her iki ekstrem ucu da yanlıştır. Karşılaştırma, duygusal riskler ile birlikte gelirken, gerçek şu ki, bu bir iş kurmanın kaçınılmaz bir parçasıdır. Hatta karşılaştırma, büyümek için faydalı bir yol bile olabilir.

Karşılaştırma yaparak neşenizi kaçırmak

Yanlış karşılaştırma türü, sorunun temel kaynağıdır. Sağlıksız karşılaştırmalar, hırslı bir kişinin başarılarını akranlarına veya kişisel kahramanlara karşı tarttığı bir terazi gibi hareket eder. Bu uygulama sizi sonsuza kadar bir kaybeden gibi hissettirecek. Gölgesinde kalabileceğiniz sayısız aday listesi var ve başarılı işletmelerde gördüklerinizi unutmak belki de kendinizi avutmanın bir yoludur. Unutmayın, herkes hatalarla, stresle ve başarısızlıkla uğraşır. Başarılı insanlar bunu sadece siz görmezken yaparlar.

Her zaman yetersiz kalıyormuş gibi hissederseniz, coşku ve motivasyonunuzun iflas edeceğinden emin olabilirsiniz. Daha da kötüsü, karşılaştırma sizin sahip olduğunuz başarıları da önemsiz gösterebilir.

Karşılaştırma yaparak öğrenmek

Birçok girişimci, zaten akıllarında bir rekabet avantajı olan yeni girişimler başlatır ve tüm girişimciler, işlerini diğerlerininkinden farklı kılan bir özellik geliştirmek için kafa yorar. Ancak dünyada eksik olan şeyden yararlanmayı planlıyorsanız, şunu sormanız gerekir: Dolu alanları incelemezseniz, boşlukları nasıl fark edebilirsiniz?

Şu anda orada ne olduğunu bilmek, kalite adına keskin bir göz geliştirmenin en iyi yoludur. Bu büyüyen deneyim kütüphanesi sayesinde, neyin yorgun ve abartılı, neyin taze ve neyin eksik olduğunu görme fırsatı bulabilirsiniz.

İlk birkaç satışınızı, hatta yüz bininci satışınızı yaptıktan sonra bile piyasanın nabzını tutmanın önemi ortadan kalkmaz. Yeni ürünlerden pazarlama stratejilerine kadar ürettiğiniz şeylerin çoğu eninde sonunda kopyalanacak ve nihayetinde sıradan hale gelecektir.

Öyleyse akımla savaşmak yerine, neden bu gerçekliği mantıklı olduğu yerlerde uygulamıyorsunuz? Öğrenmek için karşılaştırın, kazanmak için karşılaştırın. Ancak sizin gibi girişimcilerin dünyanın istediklerini gerçekleştirmek için biçilmiş kaftan olduğunu her zaman hatırlayın. Karşılaştırmanın size aksini söylemesine izin vermemelisiniz.