Lead oluşturmak genellikle müşteri kazanımı için ilk adımdır. Potansiyel müşteri oluşturmak, onları beslemek veya sonuçta müşteriye dönüştürmek için reklamlarla yeniden hedeflemek için potansiyel müşterilerden bilgi toplamayı içerir. Sitenizi ilk kez ziyaret eden çoğu ziyaretçi, muhtemelen sonuçta anında alım yapmaz.
E-posta adreslerini toplamak, e-posta pazarlamasının işletmeler için ürettiği gelir nedeniyle müşteri edinimi için en iyi lider yatırımlarından biri olarak görülmektedir. Kampanya İzleme'ye göre, ankete katılan pazarlamacıların% 59'u e-postadan en çok yatırım getirisini görüyor.
Yeni aboneler için web sitenizde hoşgeldin indirimi sağlamaya, ücretli trafik çekmekten e-posta yakalama formu olan bir sayfaya kadar bir e-posta listesi oluşturmanın birçok yolu vardır. E-posta listeniz oluşturulduktan sonra, e-posta kampanyaları düzenleyebilir, hedeflenmiş mesajları listenize göndermek için otomatik e-postalar ayarlayabilirsiniz. Bu e-postalar, potansiyel müşterileri müşteri haline getirmenize yardımcı olacak davranışsal verilere dayanarak kişiselleştirilebilir ve tetiklenebilir.
Avantajları
Sürekli gelir: Bir e-posta listesi oluşturmanın en büyük yararlarından biri, size uzun bir süre boyunca müşterilere pazarlanma olanağı sağlayarak kazanılan her bir müşterinin kullanım ömrünü uzatmasıdır. E-posta toplandıktan sonra müşteriyi çekmeye ve yeni ürünler önermeye devam etmek için e-posta otomasyonu ayarlayabilirsiniz.
Müşteri verileri: Potansiyel müşterileri beslemenin yanı sıra, bir e-posta listesi de "gerçekçi kitleler" kullanarak yeni müşteri adayları bulmanıza yardımcı olabilir. Görünüşe göre kitleler Facebook ve Google gibi reklam platformları tarafından sağlanan ve bir reklamverenin mevcut işletmeyi "beğenmiş" görünen kullanıcıları bulmak için topladıkları e-postaların bir CSV'sini yükleyebilecekleri bir araçtır.
Potansiyel tuzaklar
Gönderim oranları: Spam filtreleri daha karmaşık hale geldikçe, e-postalarınızın birinin gelen kutusuna teslim edilmesini sağlamak, e-postaların% 50’inden fazlasının spam olarak kabul edildiği tahmin edilmektedir. E-posta iletişiminizi kişiselleştirmek ve e-posta tasarımına gelince en iyi uygulamaları izlemek, kampanyalarınızın yayınlanabilmesini artırabilir.
Düşük kaliteli e-postalar: Büyük bir e-posta listesi harika görünse de, kalite miktarı her zaman geçersiz kılar. Bazı e-posta edinme taktikleri çalışıyor olsa da, kalite talepleri aldığınızdan emin olmak için her e-posta kaynağından dönüşüm oranını analiz etmek önemlidir. E-posta pazarlama maliyetlerinizi azaltmanın bir yolu, uzun zamandır sizden bir e-posta açmayanlar listenizi düzenli olarak temizlemektir, aksi takdirde "engellenmemiş listeniz" olarak bilinir.
Kim için iyi?
Birden fazla / tüketilebilir ürüne sahip işletmeler: Ürününüzün tüketilebilir olması ve bu nedenle yenilenmesi gerekiyorsa (kahve gibi) veya bir tamamlayıcı ürün hattınız varsa (giyim gibi), e-posta en çok yinelenen gelir kaynağınız olabilir. İşletmenizin, müşterilere sunmaya devam edebileceği tam bir ürün koleksiyonu varsa, e-posta yoluyla iletişim kurarak ve güçlü tekrar satın alma alışkanlıkları oluşturarak yatırım getirinizi en üst düzeye çıkarabilirsiniz.
Yeni ürün lansmanları: Hala işinizi oluşturmada ürün geliştirme aşamasındaysanız, e-postaları toplamak başarılı bir lansman için hazırlanmanıza yardımcı olabilir. Lansman öncesi bir e-posta listesi oluşturmanın ünlü bir örneği, bir haftada 100.000 e-posta toplayan erkek tımar markası Harry’nin hikayesidir. Bekleme listesi, ürününüzü satın almakla gerçekten ilgilenenlerin bir listeye koyulmasına yardımcı olur ve yeni bir şey için ilk sırada olmanın etrafında bir kaygı yaratır.