Bir pazarlama bütçeniz varsa, ürününüzü veya markanızı ilgili bir hedef kitlenin önüne çıkarmanın en hızlı yollarından biri, online olarak size tanıtmak için Influencer ile çalışmaktır. Influencerlar (Instagrammers, YouTubers, blogcular, vb. Yoluyla), Twitter tarafından yapılan bir ankete göre gerçek hayattaki arkadaşlardan gelen referanslara bile rakip olan popüler bir online reklamcılık haline geldi.
Influencerların başarısı, ürününüzü tanıtmak için doğru influencerları bulmayı içerir. Buradaki zorluk, markanıza en iyi şekilde yansıyan içerik üretme yeteneğinin yanı sıra, ürününüzle ilgilenecek, aktif ve meşgul olanları tanımlamaktır.
Avantajları
Marka bilinirliği: Yüz binlerce, hatta milyonlarca takipçi, büyük influencerlarla çalışmak, marka bilinirliği sayesinde insanları müşteri kazanım hunisine getirebilir. Etkileyici pazarlamayla, yalnızca yeni müşteriler edinmek için para ödemezsiniz, ayrıca ürününüzün daha geniş bir kitleye maruz kalmasını sağlayın, böylece belirli bir ürününüz için piyasadayken, aklınıza gelmez.
Niş Hedefleme: Genellikle daha küçük, daha özverili izleyen bir kişi olan bir mikro-etkileyici, niş ürünleri olan işletmelere ilgili bir online kitleye anında erişim sağlayabilir. Bu mikro-etkileyiciler tipik olarak çalışmanın maliyeti daha düşüktür ve daha iyi angajman ölçümlerine sahiptirler; bu, sponsorlu içeriğinizin takipçileri tarafından fark edilme ihtimalinin daha yüksek olduğu ve müşterilerin daha yüksek bir dönüşüm oranına neden olduğu anlamına gelir.
Potansiyel tuzaklar
İzleme YG'si: Etkileyicileri ücretli bir pazarlama kanalı olarak kullanmanın eksikliklerinden biri, çoğu sosyal platformun sponsorluk için sahip olduğu kapsamlı izleme eksikliğidir. Ücretli reklamcılık platformları, reklamlarınızı görüntüleyen veya tıklayanları izleyebilirken, etkileyici yayınların çoğunun UTM bağlantıları, indirim kodları ve diğer yaratıcı mekanizmalar yoluyla izlenmesi gerekir. Onları kasıtlı olarak izlemeden, bir sponsorluğun satış üretip üretmediğini bilmeme riskiniz vardır.
Ön ödemeler: Markanızı veya işletmenizi, ürününüzü tanıtacak influencerlara bağlayabilecek çeşitli platformlar ve uzmanlar vardır. Çoğu zaman, bir yaratıcı para veya ürün bağışı şeklinde ön ödeme talep edecektir. Bu, influencerları olası dolandırıcılara karşı korur, ancak influencerların müşteri edinmenize yardımcı olacağının garantisi olmadığı için işletmeler için riskli olabilir. Komisyon bazlı bir ödeme yapısı oluşturmak, bir sözleşmeyle olan sözleşmenizi sağlamlaştırmak veya bir emanet hizmeti kullanmak bu riskin azaltılmasına yardımcı olabilir.
Kim için iyi?
Tanıtım gerektiren ürünler: Ortalama bir tüketicinin aşina olmadığı, yenilikçi bir ürüne sahip olduğunuzu söyleyin. Basit bir fotoğraf reklamı, potansiyel müşterileri doldurmaya yetmeyebilir. Etkileyen kişilerle çalışarak, potansiyel müşterileri ikna etmek için online olarak paylaşılabilecek ürününüz için test etmelerini, göstermelerini veya onaylamalarını sağlayabilirsiniz.
Modaya uygun markalar veya ürünler: Genellikle, moda, gıda veya teknolojide olsun, yeni ürünler veya trendleri keşfetme yetenekleri aranır. İşletmenizin veya markanızın bu “havalı” faktöre sahip olması durumunda, ürününüzün reklamını yapma fırsatına sahip bir influencer yaklaşmak, izleyicilerini meşgul etmelerine yardımcı olarak daha çekici olabilir ve bu da her iki taraf için de değerli bir ortaklıktır.