İş Geliştirme - Toptan Satış (Wholesale)


Müşterilerinizi bulmak ve satışlardan endişe etmek yerine, ürün tasarımı ve inovasyonu, markanızı güzelleştirmek veya işlemleri kolaylaştırmak için gösterdiğiniz çabalara daha fazla odaklanabileceğinizi hayal edin.

Bazı girişimciler için, bu şeyler pazarlamayı daha doğal olarak ele alır, bu da bir işin sürdürülmesini ve büyümesini bir mücadele haline getirebilir. Neyse ki, bu sorumluluğu bir kısmını (hatta hepsini) bir toptan satış kanalı oluşturarak diğer işletmelere devretmenin bir yolu var.


Toptancılık(Wholesale) nedir?


Toptan satış, ürünlerinizi toplu olarak başka bir perakendeciye, genellikle indirimli bir fiyata satma eylemidir;

İşletmeniz için toptan satış kanalı oluşturmanın, ürününüzü son tüketiciye satmanıza hala izin verdiğini belirtmek önemlidir.

Toptan satış nasıl çalışır?


Bir toptancı olarak, hem tüketicilere hem de diğer perakendecilere satış yapabilirsiniz. Birini veya diğerini seçmek zorunda değilsin.
Akla gelebilecek toptan satış işletmelerinin ilk örnekleri muhtemelen Walmart veya Zellers gibi büyük tuğla ve harç mağazalarıdır. Sonuçta, toptan satış, genellikle yeni tüketiciye doğrudan e-ticaret işletmeleri tarafından parçalanan eski moda bir iş modeli olarak düşünülür.

Ancak, son yıllarda toptan satış, Amazon, Wish ve Wayfair gibi çevrimiçi pazarlar nedeniyle kendi başına bir devrim yaşamıştır. E-ticaret, doğrudan tüketiciye yönelik markaların mağaza kurma engelini azaltarak büyümesini sağlarken, toptan satış hala tüketicilere ihtiyaç duydukları her şeyi tek bir yerde bulabilecekleri uygun bir alışveriş deneyimi sunuyor.

Neden bir toptan kanal yaratmalıyım?


Genellikle çevrimiçi pazarlarda veya daha küçük butikler aracılığıyla gerçekleşen bu toptan satışın doğrudan tüketiciye yönelik markaları çeken avantajları vardır. İşte size toptan bir kanal açmanın işinize fayda sağlamasının 3 nedeni.

1. Pazarlama harcamalarını artırmadan satışları arttırın
Tüketiciye doğrudan bir marka olarak, büyümek için pazarlamaya büyük miktarda bütçenizin tahsis edilmesi gerekir. Edinilen her yeni müşteri için, sonuçta, genellikle bir maliyet söz konusudur.

Ürünlerinizi toptan olarak satarak, başka bir işletmenin müşteri edinme maliyetini karşılamasına izin verebilir ve zamanınızı ve paranızı işinizin diğer alanlarına yeniden yatırım yapabilirsiniz.

2. Ürününüzü satmak için diğer markaların izleyicilerinden yararlanın
Tıpkı yeni müşteriler edinmenin maliyeti olduğu gibi, hayranların ve müşterilerin sadık bir kitlesini oluşturmak kolay bir başarı değildir. Nişinizde kendi adına bir isim yapmış köklü bir marka ile toptan bir ortaklık kurarak, ürününüzü tüketicilerin eline almak için şirketin iyi niyetinden yararlanabilirsiniz.

3. Daha az riskli yeni pazarlara girin
İşinizi yeni bir ülkeye veya bölgeye genişletmek, depolama ve lojistik gibi bir dizi ilişkili maliyetle ya da sıfırdan pazarlamadan sizi duymamış bir popülasyona kadar gelir. Mevcut bir varlığa ve tedarik zincirine sahip yeni bir pazarda başka bir perakendeci bulmak, kurulum maliyetlerinizi düşürerek uluslararası genişleme riskini azaltmanıza yardımcı olabilir.

Sonuçta, toptan iş modeli, hem perakende hem de toptancıya verimlilik yaratarak fayda sağlar. Perakendeci, araştırma ve geliştirmeye yatırım yapmadan satması için yeni, genellikle tamamlayıcı bir ürün alır ve toptancı, mevcut bir müşteri tabanına doğrudan erişim sağlayarak pazarlamadan tasarruf sağlar.