İş Geliştirme - Ücretli Reklam


Yeni müşteriler edinmenin en yaygın yollarından biri online reklamcılıktır. Pek çok e-ticaret markasının Facebook, Google ve diğer platformlarda reklam yayınlamak için kullanmasının nedeni, reklamlarınızı optimize etmenize ve bütçenizden en iyi şekilde yararlanmanıza olanak tanıyan kapsamlı ölçüm araçları sağlamalarıdır.

Online reklamcılık söz konusu olduğunda, Facebook Reklamları ve Google Reklamları ücretli trafik için en büyük sağlayıcılar arasındadır. Ancak, neredeyse her diğer sosyal platform, pazar veya arama motoru hakkında düşünebilirsiniz, reklam satın alma seçeneği sunar, bu nedenle hangisinin kullanılacağının müşterinizin kim olduğunu ve zamanlarını online olarak nerede geçirdiğini anlama meselesi olduğuna karar verin.

Her ücretli reklam platformunun kendine özgü özellikleri olmasına rağmen, CPM (bin gösterim başına maliyet) adı verilen bir ölçüm kullanarak, esas olarak tümü kullanıcı gösterimleri (reklamınızın kaç kez göründüğü) için ücretlendirilirler. Ayrıca, genellikle reklamverenlerin demografik özelliklere, ilgi alanlarına ve diğer özelliklere göre hedeflemek istediklerini seçmelerine izin verir. Online bir reklamcılık platformu tarafından sağlanan bu hedefleme parametrelerini kullanarak potansiyel müşterileri daraltabilir ve ücretli reklamlar aracılığıyla elde edebilirsiniz.

 

Avantajları

Hızlı büyüme: İşinizi hızlı bir şekilde ölçeklendirmek istiyorsanız, bazılarının bunu yapmanın en hızlı yolunun trafik ödeyerek olduğunu iddia edersiniz. İşletmenizin maruz kalması garantilidir ve doğru strateji ve optimizasyon teknikleriyle işletmeler hızlı bir şekilde müşterileri elde etmek için bütçelerini hızla arttırmayı başardılar.

Hedefleme yetenekleri: Ücretli reklamların en büyük avantajlarından biri, reklamlarınızın tam olarak kimlerin gösterileceğini seçmektir. Örneğin, Facebook Reklamları ile, platformdaki kullanıcı davranışını temel alarak pratik olarak herhangi bir benzersiz nişe ulaşmak için İlgi ve Davranış hedeflemeyi kullanabilirsiniz.

 

Potansiyel tuzaklar

Pahalı: Algoritma değişiklikleri ve rekabet nedeniyle, CPM'lerin Facebook gibi popüler online reklam platformlarının bir yıldan yıla artması üzerine tartışmalar devam ediyor. Müşterileri kârlı bir şekilde elde etmek hala mümkün olsa da, markaların artan reklam maliyetlerini dengelemek için web sitelerinin dönüşüm oranlarını, müşteri tutmalarını ve ortalama sipariş değerlerini iyileştirmek için çalışmaları gerekebilir.

Öğrenme eğrisi: Ücretli reklamlar yayınlamak roket bilimi değildir, ancak platformun karmaşıklığı deneyimsiz olanları korkutmak için yeterli olabilir. Neyse ki, Facebook ve Google gibi hem reklam platformlarının temellerini hem de kampanyalarınızı optimize etme ve ölçeklendirme ayrıntılarına giren blog yayınlarını kapsayan ücretsiz video kurslarımız var.

Kim için iyi?

Bütçeli işletmeler: Çoğu reklam platformu, izleyicilerine erişmek için önceden ödeme yapılması veya minimum harcama gerektirmez, ancak bu onların ucuz olmaları anlamına gelmez. Ücretli reklamlarda başarılı olmak, karlı olabilmek için farklı yaratıcı varyasyonları, izleyicileri ve genel stratejiyi test etmeyi gerektirir; bu nedenle, pazarlamaya yatırım yapacak parası olan kişiler uzun vadede fayda sağlayacaktır.

Yaratıcı varlıklara sahip işletmeler: Ücretli reklamlarla başarının en önemli faktörlerinden biri, yeni müşterileri işletmenize çekebilecek doğru reklam öğelerine sahip olmaktır. Markanız, ürününüze başarıyla yeni kişiler ekleyebilecek ve bunları ödeme yapan müşterilere dönüştürebilecek bir fotoğraf, video ve kopya arşivine sahipse, arkasına biraz para koymayı düşünebilirsiniz.

 

Piernet Notu: Sosyal Medya Reklamlarında süreklilik ve güncelleme çok önemlidir. En az 4-5 aylık bütçeler oluşturup bunların uygulanması gerekir. Bütçeler markalara göre değişmekle beraber e-ticaret için aylık 1.000TL'nin altına indiğinde tam verim sağlanamamaktadır.