Pek çok girişimci, işine ilk adımı bir hayalden biraz daha fazlası ve de kısıtlı bir bütçe ile atar. Aslında, Shopify'da mütevazı başlangıçlarla sayısız girişimcinin başarısına şahsen şahit olduğumuz üzere bazı iş modelleri çok az ön sermaye gerektirir. Yine de işlerini sürdürmekte güçlük çeken ve uzun süre ayakta kalamayan küçük işletmelerin üçte birinden fazlası buna neden olarak nakit sıkıntısını gösteriyor.
Bir araştırmaya göre, küçük işletme sahipleri işlerinin ilk yılında ortalama 100.000 TL harcıyor.
İlk iş yılınızın çok kârlı olmayabileceğini kabul etmek, finansal planlama ve zihinsel hazırlık açısından son derece önemlidir. Çoğu durumda, şirketin tüm geliri işe geri döndüğünden, kuruculara ilk yıllarında en son ödeme yapılır ve bu tamamen normaldir.
Sektör ve iş modeli gibi faktörlere bağlı olarak işletmelerin ilk yıllarında harcadıkları miktarın önemli ölçüde değişiklik gösterdiğini unutmamak gerekir.
Siz de kendi işinizin patronu olmak, kendinize ek gelir imkânı yaratmak, günün her saati para kazanmak ve finansal özgürlüğünüze kavuşmak için Shopify ile kendi e-ticaret sitenizi açabilirsiniz
Bütçe önerilerimiz
İlk yılınızda harcayacağınız doğru ya da yanlış bir miktar yoktur, bu miktar sahip olduklarınızı nasıl harcadığınızla ilgilidir.
Yine de yüksek kazançlı işletmeler arasındaki eğilimleri analiz ettikten ve girişim danışmanlarına danıştıktan sonra, ilk yılınızda her bir maliyet kategorisinde harcamanız tavsiye edilen genel bir aralık var gibi görünüyor:
- İşlemler: %10-%15
- Ürünler: %28-%36
- Nakliye: %8-%12
- Çevrimiçi Masraflar: %9-%10
- Pazarlama: %7-%12
- Çalışanlar: %14–%30
Unutmayın: Başarılı bir işe başlamak kısa mesafe koşusundan ziyade bir maratona benzer. O halde işletmenizin başarısını ilk yıl elde edeceğiniz kazanç ile ölçmemeniz çok önemlidir. İşletmenizin büyümesi ve tanınması için kendinize 18-24 aylık bir süre verin. Yukarıdaki bütçe yönergelerini kullanarak ilk yılınızı test edin, tekrar edin ve satışlarınızdan elde ettiğiniz kazancı tekrar işletmenize yatırın.
Girişimci olmak belirli bir düzeyde risk iştahı gerektirir. Doğru bilgilerle ve finansal hedeflerinizin net bir şekilde anlaşılmasıyla, yeni girişimcilerin karşılaştığı birçok finansal yanlış adımdan kaçınabilirsiniz. Shopify gibi doğru bir e-ticaret platformu tercihiyle, diğer tüm hareketli parçaları yönetmek çok daha kolay.