Logonuz bir grup sembol, harf ve renkten daha fazlasıdır. İşletmenizin en tanınmış marka tanımlayıcısıdır. Görsel ve marka renklerinden oluşan logonuz, işletmenizin başarısının arkasındaki itici güç olabilir.
Hatta, tüketicilerin %60'ı çekici olmayan bir logoya sahip markalardan kaçınıyor. Dolayısıyla, harika bir ürün veya hizmetiniz olsa bile, iyi bir logonuz olmaz ise pazarlama ve satış çabalarınızı sekteye uğratabilirsiniz.
Logonuz, işletmeniz hakkında her şeyi anlatır. İyi görünüyorsa, potansiyel müşteriler üzerinde kalıcı bir etki bırakır. Kötü bir logo ise müşterilerin ağızlarında kötü bir tat bırakabilir. Logonuzdaki renkler veya düzen yeterince iyi tasarlanmadıysa, markanız sosyal medya, web ve baskı gibi farklı kanallarda da zorluklarla karşılaşacaktır.
İyi tasarlanmış bir işletme logosu şunları yapabilir:
- Potansiyel müşterilerin dikkatini çeker. İnsanların dikkat süreleri kısadır. Harika bir logo göze çarpabilir ve marka değerlerinizi hızla müşteriye iletebilir.
- Sizi tanınabilir kılar. Logolar, marka kimliğinizin temelidir. Sizi rakiplerinizden farklı kılar ve insanların herhangi bir kanalda işletmenizi hatırlamasına yardımcı olur.
- Müşteri sadakati oluşturur. Profesyonel bir logo, markanızla etkileşime girmeden önce insanlarda güven oluşturabilir. İşletmenizden memnun kaldıklarında, muhtemelen geri dönecekler ve işletmenizden satın almaya devam edeceklerdir.
Gördüğünüz gibi, küçük bir işletme iyi bir logo olmadan pek de uzağa gidemez. Profesyonel bir logo sizi unutulmaz kılabilir, size özgü detayları ifade edebilir ve hedef kitlenizle bağlantı kurabilir, bu da zaman içinde daha iyi satışlara yol açabilir.
Logo tasarım ipuçları
Aşağıda, logonuzu tasarlarken veya tasarlattırırken göz önünde bulundurmak isteyebileceğiniz araştırmalara dayalı bazı temel bilgiler verilmiştir:
Dünyanın en iyi marka logolarının %95'i bir veya iki renk kullanır. Bu markaların %41'i stilize edilmiş logolar kullanıyor. Bu logoların %93'ü ise çok daha küçük boyutlarda da tanınacak kadar basit.
Dolayısıyla, logonuzu iyileştirmek veya yeni bir logo gibi ihtiyaçlarınız varsa aşağıdaki 4 temel tavsiyeyi aklınızda bulundurun.
- Logonuzu sade ve basit hale getirin
- Akılda kalmasını sağlayın
- Uzun vadeli bir tasarım yapın
- Logonuzu çok yönlü hale getirin
Bu özellikleri gerçekten barındıran bir logoya sahip olduğunuzda, logonuzun ne kadar önemli bir iletişim aracı olduğunu daha iyi anlayacaksınız.