Müşteri Hizmetleri, Alışılmış İşleri Alışılmadık Şekilde İyi Yapmaktır


 

İyi bir müşteri desteğinin arkasında gösterişli ekranlar, ücretsiz hediyeler, açık uçlu iade politikaları veya uzun soluklu telefon konuşmaları bulunmamaktadır.

İyi bir müşteri hizmetlerinin arkasındaki destek, bir dizi temel ilkeye bağlıdır. Deneyimli ya da deneyimsiz bir girişimci olmanız fark etmez, bu temel ilkeler sizinle müşterileriniz arasındaki boşluğu dolduran, düşünceli ve güvenilir desteğin temelini güçlendiren özelliklerdir.

 

İyi bir müşteri hizmetleri anlamına gelen ve de zaman içinde test edilmiş 8 ilke

Başarılı bir müşteri hizmetleri stratejisinin her bir bileşeni empati, saygı, nezaket ve kendini iyileştirmek için geri bildirimi kullanmaya olan bağlılığınız etrafında odaklanır. Başarılı bir müşteri hizmetlerinin ayırt edici özellikleri şunlardır:

  • En başarılı müşteri hizmetleri, en az ihtiyaç duyulandır
  • Kanallarınızı akıllıca seçin
  • Müşterilerinizin algısı gerçeklik anlamına gelir
  • Hız, rekabette size avantaj sağlar
  • Gerçek memnuniyet, beklenmedik ekstralar sağlamaktır
  • Müşterilerinizle yakınlaşın
  • Her zaman müsait olamazsınız, ancak müşterilere ne zaman müsait olduğunuzu bildirebilirsiniz
  • Müşteri hizmetlerinin ne durumda olduğunu test edin ve değişiklikler yapın

Unutmayın, en başarılı müşteri hizmetleri, en az ihtiyaç duyulandır. Hiç kimse durduk yere müşteri hizmetleriyle konuşmak istemez: çoğu müşteri yalnızca ürününüzü satın almak ve kullanmak ister. Bu nedenle, bir müşterinin müşteri hizmetlerine ulaşmak için geçerli bir nedeni olduğunda, bu sohbeti birçok kişinin ürününüz hakkında yaşadığı sorunların temel nedenini çözmek için bir fırsat olarak kullanın.

Gerektiğinde geri bildirim kullanarak, zaman içinde destek görüşmelerinin sayısını azaltabilirsiniz. Buna proaktif müşteri hizmetleri denir, tıpkı evinizdeki süt tükenmeden önce bakkaldan bir kutu süt daha satın almanıza benzer.

Tek yapmanız gereken şudur: bir müşteri size ulaştığında, talebini değerlendirin. Büyük olasılıkla, birçok başka müşteri de aynı sorunu yaşadı ancak hiçbir şey söylememeye karar verdi. Ardından, bir iyileştirme yapıp yapamayacağınıza bakın. Bu, aşağıdaki gibi şeyleri içerebilir:

  • Ürün açıklamalarını daha net hale getirmek
  • Gönderim ve teslimat tahminlerinin doğruluğunu iyileştirmek
  • Daha iyi ürün fotoğrafları çekmek
  • Ödeme deneyimini daha sorunsuz hale getirmek için çeşitli araçlar kullanmak

Yeni başlıyorsanız veya müşteri hizmetlerinizin seviyesini yükseltmek istiyorsanız, bahsettiğimiz bu adımları uygulayabilirsiniz. Destek stratejinizi geliştirmek için ne kadar çok çalışırsanız, müşterileriniz genel olarak o kadar mutlu olur. Bu uygulamalar çok fazla çalışma gerektiriyor gibi görünse de sizi uzun vadede başarıya götürecektir.