Müşterilerinize Teşekkür Edin


 

Müşteri yolculuğu haritanızda ilerledikçe tüketicilerle daha güçlü bir ilişki kurmanın en basit yöntemlerinden biri, gerçek minnettarlığınızı ifade etmektir. Bunu yapmak oldukça kolaydır, ancak şaşırtıcı bir şekilde çok az işletme, tüketicilerine işleri için içtenlikle teşekkür etmek için gerçekten zaman ayırır.

Yerleşik rekabetten farklılaşmak söz konusu olduğunda, e-ticaret firmaları fırsat anlarını belirlemelidir. Fiyat veya verimlilik konusunda rekabet etmek nadiren geçerli bir seçenektir. Öte yandan, yeni ve genişleyen mağazalar, yatırım yapmaya değer bir dizi farklılık sunar: ürün, marka ve müşteri hizmetleri.

Anlamlı müşteri deneyimleri sunmaya odaklanan şirketler, sadakat ve ağızdan ağıza rekabet etme, devleri yenme ve kendi pazar nişlerini oluşturma seçeneğine sahiptir.

Tüketicilere satın aldıkları için teşekkür etmek, bu süreçte uzun bir yolun parçasına tekabül ediyor. Gerçekte, işletmelerin yüzde 68'i, firmanın kendileri hakkında endişe duymadığına inandıkları için bir müşterisini kaybetti ve müşterilerin neredeyse yarısı, müşteri takdirinin iyi bakım sağlamanın önemli bir bileşeni olduğuna inanıyor.

Tüketicilerinize teşekkür ederken, kasıtlı ve cana yakın olmak, şirketinizin insani tarafını sergilemenize, ilişkileri geliştirmenize ve müşteriyi elde tutma oranını artırmanıza yardımcı olabilir.

Müşteri takdiri, tüketicilerinize minnettarlığı ifade etme uygulamasıdır. Onları ne kadar takdir ettiğinizi gösteren, müşteri etkileşimine karşı sürekli ve özverili bir tutumdur. Bu, ilk satın alımlara teşekkür notları eklemekten, değerli müşterilere benzersiz indirimler sağlamaya kadar değişebilir.

Basit bir teşekkür hareketi, bir müşterinin kuruluşunuz hakkındaki algısını artırabilir ve olumlu bir müşteri deneyimi yaratabilir. Bunu alışveriş yaparken görebiliriz. Aslında, alışveriş yapanların %86'sı olumlu bir müşteri deneyimi için daha fazla ödemeye hazır.

Müşteri takdirini benimserken, aşağıdaki üç hedef karşılanmalıdır:

  • Müşterileri sadık hale getirin
  • Daha karlı müşterilere sahip olun
  • Müşterilerin, ağızdan ağıza pazarlama olarak da bilinen markanız hakkında olumlu konuşmalarını sağlayın

Tüketicilerinize teşekkür etmenin ve satın alma sonrası mutluluğu teşvik etmenin birkaç yöntemi vardır. Amacın cana yakın, anlayışlı ve gerçek olmak olduğunu unutmayın. Müşteriler ve genel olarak insanlar, gerçek teşekkürü takdir eder, ancak samimiyetsizlikten nefret eder.

Minnettar bir zihniyetiniz olduğunda, tüketicilerle bağlantı kurmak bunu beraberinde gelir. Bu müşteri bağlarını oluşturmak, işinizi rekabetten ayırmanıza olanak tanıya