Tekrar Satın Alan Müşterilerin Sayısını Arttırmak


 

İlk satışınızı yapmak veya pazarlamak oldukça zordur. Buna kıyasla, tek seferlik bir müşteriyi tekrar eden bir müşteriye dönüştürmek daha kolay gözükebilir ancak bunu sağlamak hiç de kolay değildir.

Mağazanızdan ilk satın alımlarını yaptıktan sonra bir müşterinin dikkatini nasıl devam ettirir ve yineleyen satışı nasıl elde edersiniz? Bugün bu kısa yazımızda bundan bahsediyoruz.

Ürünlerinizden birini zaten satın almış olan bir tüketici ilgisini kanıtlamıştır ve sözlerinizi tuttuğunuz sürece size geri dönmeyi düşünecekleri üzerine oldukça yüksek bir olasılık vardır. Ancak, görmüş olabileceğiniz gibi, her tüketici iletişim halinde olmanız için gereken bir sonraki adımı atmıyor.

Bu gerçekleşmediğinde ise tüm umutlarınız kaybolmamalıdır. Yeniden hedefleme, uygun izleme sistemlerine sahip olduğunuz sürece, web sitenizi daha önce çeşitli platformlarda ziyaret etmiş kişilere reklam göstermenize olanak tanıyan ücretli bir reklamcılık tekniğidir. Birinin web sitenizde yaptıklarına dayalı olarak o kişiyi yeniden hedefleyebilirsiniz, örneğin yalnızca satın alma işlemi yapanlara reklam sunmak gibi.

Tüketicileri mağazanıza dönmeye teşvik etmek istediğinizde, satışları artırma amacına kolayca ulaşabilirsiniz. Ancak, satın alma sürecinin başlarında tüketicilerinizi yeniden hedeflemek için yapabileceğiniz birçok şey vardır ve reklamcılığı tüm pazarlama planınız bağlamında düşünmek en iyisidir.

Sitenizde Facebook Pixel varsa, işlemi tamamlamak için kullandıkları e-posta adreslerine ihtiyaç duymadan, siparişi tamamlayan herkesi hızlı bir şekilde tanımlayabilirsiniz. Daha sonra haber bülteninizin iletişimde kalmanın harika bir yolu olduğunu onlara hatırlatmak için bir Facebook reklamı oluşturabilir ve bu reklamı onlarla paylaşabilirsiniz.

E-posta listenizdeki insanların sayısı artsa bile bu tek başına sihirli bir değnek değildir.

E-posta pazarlaması, bir yeniden hedefleme kampanyasıyla birleştirildiğinde en iyi sonucu verir ve daha etkili kampanyalar oluşturmak için ikisi birlikte kullanılmalıdır.

Birisi sizden daha önce ürün satın aldığında, şirketinize ve ürünlerinize aşinadır, bu nedenle pazarlamanıza sıfırdan başlamazsınız. Bu tüketiciler e-posta listenizde veya sosyal medyada olmasalar bile, onları sponsorlu reklamlarla yeniden hedeflemek, onları meşgul etmek ve ikinci (ve üçüncü ve dördüncü...) satışı kazanmak işletmeniz için çok etkili ve karlı bir yöntem olacaktır.