Ön Sipariş Nedir


 

 

Ön siparişler, hiçbir zaman çevrimiçi işletmeler için bugün olduğu kadar çok yönlü ve etkili olmamıştı.

Sabah kalktığınızda kısa bir açıklama ile birlikte bir ürün resmi gönderebilir ve akşama kadar dünyanın dört bir yanından bu ürünün lansmanını onaylayan ve hatta finanse eden yüzlerce sipariş alabilirsiniz.

Nakit akışı üzerindeki olumlu etkileri, ürün lansmanlarınıza katabileceği esneklik ve telafi edebilecekleri riskler de dahil olmak üzere sizi ön sipariş kullanmaya zorlayacak birçok neden vardır.

Ön sipariş, henüz satışa sunulmamış veya şu anda stokta olmayan bir ürün için verilen bir sipariştir. Ürünler mevcut hale geldiğinde müşteriye gönderimleri yapılır. Ön siparişler, müşterilerin ürünleri mevcut olmadan sipariş etmelerine imkân sunar.

Ön siparişler, küçük girişimlerden büyük şirketlere (örneğin Sony'nin devasa Playstation 5 ön satışı gibi) daha küçük butik işletmelere kadar çok çeşitli şirketler tarafından büyük bir etki için kullanılabilir.

Her biri kendi ideal kullanım durumlarına sahip, sunabileceğiniz birkaç farklı ön sipariş kategorisi vardır: Hemen Öde Ön Siparişleri, Sonra Öde Ön Siparişleri, Kitlesel Fona Dayalı Ön siparişler.

 

Ne zaman ve neden ön sipariş kullanmalı?

 

Bir malı fiziksel olarak satmak önemli risk ve sermaye içerebilir. Satılabilecek ya da satılamayacak ürünlerin, geliştirme ve envanterine binlerce dolar yatırım yapmak, bazen fazlasıyla içgüdüsel bir duyguya ve anekdotlara dayalı bir karar olarak gözükebilir. Üretime yatırım yapmadan önce ön siparişleri önceden almak, ürün doğrulamasına paha biçilemez bir yaklaşım olabilir.

Ön sipariş vermek, markaların yukarıdaki süreç devam ederken sipariş almasına ve ödeme almaya başlamasına olanak tanır. Ön sipariş süreci genelde karşılaşılan ve bir aşamanın diğerini takip etmesi gereken standart "şelale" yaklaşımının aksinde çalışır.

Ön siparişler ile ürünleri doğrulama, heyecan oluşturma ve nakit akışını geliştirme becerisine sahip olmak, işletmenizin hangi aşamasında olursanız olun size harika bir katkı olabilir.

Başlangıç için kitle fonlaması, yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi için ön siparişler veya satışlara mal olan bu 'stokta yok' ibaresinin yerine kullanılabilen ön siparişler sayesinde, siparişleri henüz göndermeye hazır değilken kabul edebilirsiniz.


Yorum yapın


Yorumların yayınlanabilmesi için onaylanması gerektiğini lütfen unutmayın