Bir ürün veya hizmet ararken, çoğu tüketici Google’da aramaya başlar. Markanızın alakalı aramalar için Google arama sonuçlarında görünmesine yardımcı olan web sitesi içeriği oluşturmak SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu olarak bilinir.
Anahtar kelime araştırması yapmak ve bulgularınızı web sitesi sayfalarınız ve blogunuz için bir içerik stratejisi içine uygulamak, potansiyel müşterilerle dolu arama trafiğini web sitenize getirerek Google’ın sıralamasında size yardımcı olabilir.
Avantajları
Pasif, organik trafik: Google’ın arama motoruna her saniye 40.000'den fazla sorgu girilerek, internette en çok ziyaret edilen web sitesidir. Web sitenizi ve içeriğinizi bu hedefe göre optimize edebilirseniz, niş içinde ürün arayanların küçük bir yüzdesini yakalayabilir ve bunları başarılı bir şekilde müşteri olarak elde edebilirsiniz.
Evergreen: SEO genellikle "dökmeyen" bir trafik kaynağı olarak adlandırılır, çünkü aylar hatta yıllar önce oluşturulan ve yayınlanan içerik Google’ın ilk sayfasında yer almaya devam edebilir ve sitenize trafik çekebilir. Yaprak dökmeyen her türlü içerik, her yeni ziyaretçi için sürekli ödeme yapmadan web sitenize yeni trafik getirebilir.
Potansiyel tuzaklar
Yavaş büyüme: Önce Google’ın arama sonuçlarında görünmek istiyorsanız, ziyaretçilerin gördüğü ilk sponsor bağlantı olarak Google Reklamları ile ödeme yapabilirsiniz. Ancak, ilk sayfada organik olarak görünmeyi hedefliyorsanız, Google’ın web sitenizi yetkili bir kaynak olarak tanıması genellikle zaman ve sabır alabilir.
Rekabet: “Geçici dövmeler” terimi aylık 30.000’in üzerinde arama yapsa bile, Google dönem için 237 milyondan fazla sonuç gösteriyor. Belirli nişler, ilk sayfada sıralamayı zorlaştırabilen arama sıralaması konusunda oldukça rekabetçidir. Her Yerde Anahtar Kelimeler ve Ahrefler gibi araçlar, farklı arama sorguları ve anahtar kelimeler için rekabet düzeyini anlamanıza ve daha az rekabetçi alternatifler için fikirler sunmanıza yardımcı olabilir.
Kim için iyi?
Uzun oyunu oynamak isteyenler: SEO doğru yapılmış, ölçülebilir ve güvenilir bir organik trafik kaynağıdır, ancak başarılı olmak için tutarlı bir çaba ve sürekli öğrenme gerekir. Google'ın algoritması, SEO'nun hem teknik hem de yaratıcı tarafındaki en son stratejilerin üzerinde durmaya ve değişmeye yatkındır.
İçerik oluşturucuları: SEO oldukça teknik görünse de, web sitelerinin içeriğinin kalitesinin, arama yapanları memnun etmek için Google arama sonuçlarında sıralamada kritik bir rol oynadığı bilinmektedir. İyi yazma ve anahtar kelime araştırmanızla uyumlu yaratıcı içerik fikirleri bulma yeteneği, içeriğinizi rekabetin üstünde sıralamaya yardımcı olabilir.